Monday, June 4, 2012

APA ITU UINVEST

Get Adobe Flash player



Uinvest menawarkan peluang perlaburan High Profile dengan modal yang berpatutan. Boleh percaya ke? sejauh mana program ni dah berjalan? kenapa Uinvest? Macam2 persoalan tetang Uinvest, sama ada Scam atau Membayar mesti jadi keutamaaan kita semua dalam melibatkan diri. Atleast Uinvest telah bertahan lebih dari setahun dan cukup meyakikan dengan plan jangka masa panjang yang menarik.


Sejauh mana program ni telah berjalan? telah melebihi 1 tahun dan kami mempunyai keyakinan program ini akan terus membayar hingga akhir tahun 2012 kerana kelebihan program ini dari segi pelan pembayaran jangkamasa panjang yang terbukti di gemari oleh shareholders program ini dengan kebolehan jual-beli unit atau share yang dimiliki. Tengok gambar dibawah yang menunjukkan trafik site Uinvest dari Alexa dan detail website.

Domain Record:
=============
domain: uinvest.com.ua
admin-c: UI24-UANIC
tech-c: DM1-UANIC
status: OK-UNTIL 20121130173114
dom-public: NO
nserver: ns1.uinvest.com.ua
nserver: ns2.uinvest.com.ua
mnt-by: UARR8-UANIC (ua.cyberberry)
remark: InterConsalting Client
created: 0-UANIC 20071130173115
changed: DM1-UANIC 20110202104507
ok, dengan ini bermakna program Uinvest sememangnya terbukti wujud sejak dari 2010 lagi (untuk yang tak percaya) dan domain Uinvest.com.ua telah didaftarkan sejak 2007 lagi dan menggunakan Dedicated Server atau mungkin Private server berdasarkan details yang didapatkan dari pendaftran domain Uinvest. Sekarang ini, bulan Oktober 2011 program ini masih berjalan dan tetap membayar dengan jayanya.

·                bagaimana Uinvest berkerja?
yup, basically ni cara Uinvest berkerja tanpa kita perlu memahami detail stocks investment. bergantung pada cara kita menilai sesuatu peluang, bagi kami Uinvest telah cukup hebat membuktikan mereka membuka peluang menambah pendapatan di Internet dengan visi dan misi yang cukup jelas.

·                bagaimana pelan pembayaran program Uinvest
secara asasnya, Uinvest membayar pulangan perlaburan (roi) secara bulanan sehingga pelan yang ditawarkan tersebut tamat. Contoh, anda ingin menyertai perlaburan dalam Pasta Factory. sebuah video ringkas akan dapat anda lihat dan detail program juga dapat dilihat dengan jelas dan berape tahun pulangan program ini dan juga return bulanan yang disediakan.

banyak plan yang disediakan dalam Uinvest dengan kadar pembayaran modal, bulanan, tahun berjalan yang berbeza dan amat menarik. Sebagai pilihan, uivest membenarkan shareholder untuk sesebuah pelan tersebut menjual share mereka kepada sesiapa yang ingin membeli, pada kebiasaanya share yang mendapat permintaan yang tinggi dapat dijual dengan nilai yang lebih tinggi bergantung kepada pelan yang dimiliki.
·                bagaimana menyertai program Uinvest
seperti biasa, langkah per-1 mestilah mendaftar di Uinvest dan kami amat berbesar hati sekiranya anda sudi mendaftar dengan referral links kami iaitu : https://uinvest.com.ua/?amigosid=14296


2. sekiranya anda ingin menyertai secara aktif, pastikan anda mempunyai akaun e-currencies yang sesuai seperti paypal, alertpay, liberty reserve atau internatioan credit cards. Kemudian boleh add fund dalam uinvest berdasarkan pelan yang anda ingin sertai.

3. kemudian dengan fund yang ada, anda boleh membeli unit share yang disediakan.

Itu sahaja yang diperlukan untuk anda menambah porfolion perlaburan anda di dunia maya ini, amat mudah tetapi penuh berisiko tertumanya apabila menggunakan e-currencies seperti paypal, liberty reserves atau alertpay kerana anda akan menjadi target kepada hackers2 di luar sana, jadi secara mudahnya, securekan komputer anda dari segala jenis pencerobohan.

Get Adobe Flash player EZY ENIAC ENTERPRISE 0172812175


Bagi mereka Uinvestors Islam yang tertanya-tanya jika Uinvest mempunyai pematuhan dengan Undang-Undang Syariah dari segi Kewangan Islam, ia harus diperhatikan bahawa kita semua mesti mengambil perkara-perkara tertentu kira untuk memahami jika projek-projek yang posted on Uinvest adalah patuh Syariah atau tidak.

1. Adakah tawaran pelaburan dengan mana-mana aktiviti perniagaan yang bertentangan dengan Undang-undang Syariah?

Seperti yang kita faham, tidak semua perniagaan yang posted on Uinvest adalah patuh Syariah. Perniagaan seperti Ladang Khinzir, Alkohol Minuman, Loji Kasino Perniagaan Porject dan apa-apa, hanya sebilangan kecil jenis perniagaan bahawa pelabur Islam tidak seharusnya melabur kerana perniagaan sendiri yang dilarang dalam Undang-undang Syariah.

2. Adakah perniagaan mengambil kira risiko yang terlibat?

Seperti yang kita fahami, Uinvest mengambil kira perniagaan yang dimasukkan pada Uinvest sistem, dari segi keuntungan, prestasi kewangan dan perniagaan. Tentu ada sentiasa jumlah tertentu risiko dalam perniagaan mana-mana, tetapi apa yang Undang-Undang Syariah merujuk kepada ketidaktentuan, yang pada dasarnya adalah sesuatu yang tidak boleh diukur, contohnya, tanpa apa-apa perniagaan yang disokong oleh aset sebenar. Walau bagaimanapun, oleh kerana kebanyakan perniagaan pada Uinvest bersandarkan aset, ia adalah selamat untuk mengatakan bahawa projek di Uinvest adalah patuh Syariah. Walau bagaimanapun, risiko juga boleh dikaitkan dengan reputasi, syarikat yang akan membantu jika projek mengenai Uinvest telah diberikan maklumat lanjut.

3. Adakah mana-mana perniagaan berlaku apa-apa caj faedah? Dan pendapatan yang diperolehi daripada pelaburan bahawa kepentingan?

Bagi kebanyakan negara, kepentingan tertentu merupakan satu bentuk riba yang telah diharamkan dalam Undang-Undang Syariah. Semua umat Islam memahami perkara ini kerana ia ditulis dalam Al-Quran. Walau bagaimanapun, riba ini bukan sahaja dikecualikan kepada bank-bank di mana pinjaman faedah diedarkan, ia juga boleh menjadi perniagaan yang tidak semestinya memberi pinjaman kewangan. Sebagai contoh, mengikut idealratings.com, malah sebuah syarikat seperti Dell Computers tidak syariah-complient kerana fakta bahawa ia mempunyai pendapatan tambahan daripada pelaburan berfaedah. Ia harus diperhatikan bahawa ulama berbeza telah meletakkan ambang berbeza tentang berapa banyak syarikat boleh mendapat pendapatan mereka daripada kepentingan? Sehingga kini, setiap syarikat tidak boleh menjana pendapatan daripada kepentingan dari lebih daripada 5%! Walaupun pelaburan-pelaburan berfaedah tidak boleh melebihi 30% dan faedah Hutang tidak boleh melebihi 30%!

Dalam perintah bagi menentukan sama ada perniagaan pada Uinvest mematuhi ini, maklumat lanjut mesti dinyatakan dalam perintah untuk perniagaan berasaskan Syariah untuk pelabur muslim sesama. Ia juga perlu diingatkan bahawa pelabur Islam perlu memberi sekurang-kurangnya 5% daripada pendapatan mereka dari Uinvest kepada badan kebajikan untuk membersihkan pendapatan mereka. Walau bagaimanapun, ini juga bergantung kepada berapa banyak pendapatan daripada kepentingan perniagaan yang diterima. Sebagai contoh, jika 30% daripada pendapatan perniagaan daripada kepentingan, maka pelabur Islam perlu memberi 30% daripada pendapatan mereka dari Uinvest untuk amal.

Kesimpulan: Uinvest tidak diragukan lagi satu cara inovatif yang menghubungkan individu kepada perniagaan di seluruh dunia. Tetapi pelabur Islam perlu berhati-hati ke projek mana yang mereka perlu melabur dan ingat untuk membersihkan pelaburan mereka melalui pemberian sedekah. Lebih-lebih lagi, terutamanya mengenai persoalan kepentingan, ia adalah lebih baik jika Uinvest boleh mendedahkan maklumat lanjut kewangan dan perniagaan bagi menentukan perniagaan pematuhan Syariah.

No comments:

Post a Comment